Průzkum zjistil, že dvě třetiny (66 %) spotřebitelů, kteří si pořídili digitálního hlasového asistenta, od té doby používají své smartphony doma méně. Téměř dvě třetiny (64 %) těchto majitelů uvedly, že používají své smartphony méně pro zábavu, a více než polovina je používá méně dokonce i pro on-line nákupy (58 %) a obecné vyhledávání informací (56 %).
„Digitální hlasový asistent je samostatné hardwarové zařízení, které využívá hlasové rozhraní pro řadu spotřebitelských služeb,“ říká Ondřej Žatečka z firmy Audiopro. „Podle mnoha předpovědí, čeká právě tento segment vybavení domácnosti v nejbližších letech největší rozmach.“
Průzkum dále zkoumal zájem spotřebitelů o rozšířenou a virtuální realitu. A výsledky ukazují, že zájem přesahuje oblast hraní her. Například více než dvě třetiny (67 %) respondentů uvedly, že se zajímají o rozšířenou a virtuální realitu kvůli vyhledávání praktických informací týkajících se cestování, 61 % pro vizualizaci vhodného oblečení a 52 % pro lepší prožitek sportovního přenosu.
„Trend rozvoje chytré domácnosti spěje k centralizovanému ovládání topení, osvětlení či žaluzií, ale i stahování plátna pro videoprojekci nebo hlasitosti přehrávání zvuku. K ovládání těchto funkcí se vedle integrovaných dotykových zařízení stále více prosazují také zmínění hlasoví asistenti,“ doplňuje Žatečka z Audiopro.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist