Milan Šemelák (35) započal svoji profesní dráhu jako copywriter a prošel řadou kreativních a strategických pozic, až se v síti jedné z nejvýznamnějších britských agentur VCCP staral o strategii a inovace řady nejvýznamnějších středoevropských značek. Éru v tradičních reklamních agenturách ukončil v dubnu 2014, a to především z přesvědčení, že tradiční reklamní agentury nemohou změnit produkt a ovlivňovat podstatu nabízených služeb klientům. V květnu 2014 se proto spojil s Michalem Nýdrlem, se kterým pro české a slovenské O2 postavil kreativní agenturu na míru. V O2 následně z pozice Chief Creative Officer a posléze Chief Brand Officer působil do května 2016. Poté se přidal do globálního představenstva agentury Oliver Agency, která staví a řídí více než 100 interních kreativních agentur u klientů jako Unilever, Axa, Barclaycard, BMW, Google nebo Virgin. V ní zastával pozici Global Chief Disruption Officer, a to až do října letošního roku.
Současná výzva Milana Šemeláka započala v dubnu 2018, kdy začal řídit strategii (Chief Strategy Officer) ve startupovém inkubátoru UP21. Současnou éru sám Šemelák popisuje jako „The’ startup vs corporates’ era“, která souvisí s opravdovou možností měnit nejen produkt, ale i business model a přínos firem pro společnost.
„Kolem STRV se pohybuji přes dva roky a vždycky jsem byl fascinován jejich kulturou a drajvem, který společnost vyzařuje a díky kterému se vypracovala na významného partnera řady amerických startupů a technologických firem. Upřímně mě inspiruje jejich kuráž oslovovat velké americké značky, jejich technologický nadhled a schopnost vést firmu, kde hlavní motivace jsou výsledky a svoboda. Rád bych využil těchto předností a více je aplikoval do značky a marketingové strategie tak, aby se STRV stalo globálně silným hráčem, který díky technologiím má opravdový vliv na byznys a společnost. V první fázi se zaměřím na definici značky a také na vybudování schopného marketingového týmu,“ komentuje Šemelák.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist