Jira Software patří mezi přední softwarová řešení pro řízení toku požadavků a je jedním z nosných pilířů portfolia značky Atlassian. Osmá verze tohoto nástroje pro pokročilou podporu projektového řízení interních i externích projektů přináší vedle 11 významných vylepšení i více než čtyři desítky dalších drobných novinek a inovací. Celkově může nejnovější verze Jira Software nabídnout vyšší výkon napříč všemi podporovanými procesy a zajistit tak zvýšení efektivity týmů.

Nová verze Jira přináší vyšší výkonnost i lepší e-mailové notifikace

Jednou z hlavních novinek je zlepšení e-mailových notifikací – verze 8.0.x výrazně redukuje objem zasílaných zpráv. Dříve uživatelům přicházela upozornění na každou změnu řešeného požadavku samostatně, a pokud uživatel doplňoval různé údaje postupně, např. i s odstupem desítek sekund, pak nepříjemně často notifikoval i takové uživatele, kteří o detailní notifikaci stáli. Nově může být konfigurací zvoleno, aby byly souhrnné zprávy zasílány v desetiminutových oknech. Sumarizační e-mail umožňuje získat lepší představu v širších souvislostech jednotlivých změn při současném zachování vysoké přehlednosti a včasného informování.

Dalším zlepšením je rychlejší načítání dlouhých seznamů úkolů v Agilních projektech tzv. backlogů. Běžně týmy pracují pouze s určitou podmnožinou a bylo tak zbytečné nahrávat všechny položky. Od verze 8.0 je ve výchozím stavu načtena pouze stovka z nich, prvních 90 a posledních 10. Pochopitelně i nadále zůstává možnost zobrazit všechny položky pomocí tlačítka Show all issues.

Způsoby realizace projektů včetně softwarových se neustále vyvíjí. Jednou z mála neměnných skutečností je potřeba sofistikovaných nástrojů, které celý proces co nejvíce zjednoduší a zefektivní. Příkladem takového nástroje je i Jira Software a jsem rád, že z pozice Gold Solution partnera podporujeme jeho využívání v České republice,“ uvádí Martin Cvrček, Atlassian konzultant ve společnosti Onlio. „Podstatné také je, že novinky nejsou výsledkem uměle definovaného plánu, ale vychází z reálných požadavků projektových týmů. A pevně věřím, že mnohá vylepšení ocení i čeští a slovenští uživatelé.“

Mezi zákazníky využívající softwarová řešení společnosti Atlassian patří například Audi, Autodesk, nebo NASA. V České republice pak mezi zákazníky společnosti Onlio využívající nástroje od Atlassian patří Komerční banka, Home Credit, Avast nebo E.ON. Podobné informace o jednotlivých produktech a souvisejících službách společnosti Onlio najdete na www.onlio.cz.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist