Společnost Dataweps vyvíjí nástroje a software pro oblast e-commerce a on-line retail. Co všechno jste pro firmy podnikající v této oblasti schopni zajistit?
Pro naše klienty řešíme především automatizaci produktové analytiky. Pokud jste například společnost jako Alza nebo Mall, potřebujete vědět, za jaké ceny prodávají produkty vaši konkurenti a které zajímavé produkty vám chybí v portfoliu. Navíc automaticky umíme vhodně "přelévat" marketingové náklady na jednotlivé produkty, aby se efektivně vynakládaly podle toho, jakým způsobem je lidé kupují.
V neposlední řadě naši klienti využívají i software Disivo, aby pomocí něj dokázali nastavovat optimální ceny a udržovat tak dlouhodobě svou konkurenceschopnost a ziskovost.
Zmínil jste Disivo. Tento nástroj tedy umí pohlídat ceny na e-shopu vůči konkurenci. Co dále dokáže?
Zmíněnou funkcionalitu, sledování cen u konkurence, využívá například největší tuzemský on-line prodejce Alza. Na internetu ale nejde jen o hlídání, jde především o schopnost správně reagovat. Jaká je optimální cena za konkrétní produkt − například Apple AirPods? Je to 4199 Kč, 4099 Kč, 3999 Kč, nebo je cena úplně jiná? To je otázka, na niž se na internetu pro každý e-shop s více než sto tisíci položkami mění odpověď prakticky každou vteřinu − a na tuto otázku našim klientům pomáhá Disivo najít odpovědi. Díky němu tak dokážou obstát v tvrdé konkurenci a zůstat v zisku i díky tomu, že z každého produktu doslova "vyždímají" maximum.
Na jakém principu nástroj pracuje?
Disivo stojí především na masivní datové integraci a extrémně rychlé statistické analýze.
Samotný nástroj se skládá ze tří částí. Ta první provádí import dat do systému. Od klientů sbírá data o jejich produktech a chování zákazníků, případně marketingové aktivity a další informace. K těmto informacím následně přidá data o cenách, aktivitě a dostupnosti konkurence a také sleduje externí signály.
Druhá část tato data spojí a zobrazí vztahy v business intelligence dashboardech. Náš systém také umožní jednoduše nastavit pravidla pro přeceňování, v případě velkého množství dat zapojíme i umělou inteligenci.
Třetí část nástroje Disivo nakonec exportuje doporučené ceny ke klientovi.
Předpokládám, že na trhu je více takových řešení. Je Disivo něčím výjimečné?
Disivo je unikátní a jedinečné především přesností vyhodnocovaných dat a schopností pracovat i nad segmenty a produkty, které žádnou konkurenci nemají. Jsme schopni automatizovat cenotvorbu za účelem maximalizace zisku i u produktů, které jsou speciálky pouze na základě chování návštěvníků e-shopu.
Snažíme se především o to, aby naši klienti dělali správná rozhodnutí a rozuměli našim nástrojům. Vzděláváme klienty tak, aby dokázali správně rozpoznat signály, správně na ně reagovat a v neposlední řadě je i správně vyhodnocovat. Vše děláme tak, aby uživatelé nemuseli mít doktorát ze statistiky a aby prostředí práci zrychlovalo, ne naopak.
Je Disivo nástrojem pro každý e-shop? Co určuje jeho cenu?
Stejně tak, jako se stalo sledování cen konkurence v e-commerce průmyslovým standardem, se postupně stává i automatizace cenotvorby neodmyslitelnou součástí obchodní strategie jak velkých, tak středně velkých e-shopů s určitým minimálním množstvím objednávek.
Cenu Disiva určuje objem položek v nabídce, který pro daný obchod software zpracovává. V případě, že chce klient sledovat i konkurenci, je cena za sledování odvozená od počtu sledovaných e-shopů a produktů.
Rozhovor byl publikován v magazínu ICT revue.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist