Společnost Dataweps vyvíjí nástroje a software pro oblast e-commerce a on-line retail. Co všechno jste pro firmy podnikající v této oblasti schopni zajistit?
Pro naše klienty řešíme především automatizaci produktové analytiky. Pokud jste například společnost jako Alza nebo Mall, potřebujete vědět, za jaké ceny prodávají produkty vaši konkurenti a které zajímavé produkty vám chybí v portfoliu. Navíc automaticky umíme vhodně "přelévat" marketingové náklady na jednotlivé produkty, aby se efektivně vynakládaly podle toho, jakým způsobem je lidé kupují.
V neposlední řadě naši klienti využívají i software Disivo, aby pomocí něj dokázali nastavovat optimální ceny a udržovat tak dlouhodobě svou konkurenceschopnost a ziskovost.
Zmínil jste Disivo. Tento nástroj tedy umí pohlídat ceny na e-shopu vůči konkurenci. Co dále dokáže?
Zmíněnou funkcionalitu, sledování cen u konkurence, využívá například největší tuzemský on-line prodejce Alza. Na internetu ale nejde jen o hlídání, jde především o schopnost správně reagovat. Jaká je optimální cena za konkrétní produkt − například Apple AirPods? Je to 4199 Kč, 4099 Kč, 3999 Kč, nebo je cena úplně jiná? To je otázka, na niž se na internetu pro každý e-shop s více než sto tisíci položkami mění odpověď prakticky každou vteřinu − a na tuto otázku našim klientům pomáhá Disivo najít odpovědi. Díky němu tak dokážou obstát v tvrdé konkurenci a zůstat v zisku i díky tomu, že z každého produktu doslova "vyždímají" maximum.
Na jakém principu nástroj pracuje?
Disivo stojí především na masivní datové integraci a extrémně rychlé statistické analýze.
Samotný nástroj se skládá ze tří částí. Ta první provádí import dat do systému. Od klientů sbírá data o jejich produktech a chování zákazníků, případně marketingové aktivity a další informace. K těmto informacím následně přidá data o cenách, aktivitě a dostupnosti konkurence a také sleduje externí signály.
Druhá část tato data spojí a zobrazí vztahy v business intelligence dashboardech. Náš systém také umožní jednoduše nastavit pravidla pro přeceňování, v případě velkého množství dat zapojíme i umělou inteligenci.
Třetí část nástroje Disivo nakonec exportuje doporučené ceny ke klientovi.
Předpokládám, že na trhu je více takových řešení. Je Disivo něčím výjimečné?
Disivo je unikátní a jedinečné především přesností vyhodnocovaných dat a schopností pracovat i nad segmenty a produkty, které žádnou konkurenci nemají. Jsme schopni automatizovat cenotvorbu za účelem maximalizace zisku i u produktů, které jsou speciálky pouze na základě chování návštěvníků e-shopu.
Snažíme se především o to, aby naši klienti dělali správná rozhodnutí a rozuměli našim nástrojům. Vzděláváme klienty tak, aby dokázali správně rozpoznat signály, správně na ně reagovat a v neposlední řadě je i správně vyhodnocovat. Vše děláme tak, aby uživatelé nemuseli mít doktorát ze statistiky a aby prostředí práci zrychlovalo, ne naopak.
Je Disivo nástrojem pro každý e-shop? Co určuje jeho cenu?
Stejně tak, jako se stalo sledování cen konkurence v e-commerce průmyslovým standardem, se postupně stává i automatizace cenotvorby neodmyslitelnou součástí obchodní strategie jak velkých, tak středně velkých e-shopů s určitým minimálním množstvím objednávek.
Cenu Disiva určuje objem položek v nabídce, který pro daný obchod software zpracovává. V případě, že chce klient sledovat i konkurenci, je cena za sledování odvozená od počtu sledovaných e-shopů a produktů.
Rozhovor byl publikován v magazínu ICT revue.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist