Co by v pracovním inzerátu rozhodně nemělo chybět, a jaké informace uchazeče o práci spíše odradí?
1. Buďte originální
Jednou z nejdůležitějších věcí je titulek. Ten zpravidla rozhodne, zda inzerát uchazeče zaujme a bude číst dál. Mezi velkým množstvím stejně znějících textů je proto stěžejní být originální a odlišit se. Důkazem je oceněný pracovní inzerát firmy Atlas Copco, který porotce v soutěži RA Awards 2018 zaujal netradiční formou. Celý byl napsán jako dopis adresovaný budoucímu kandidátovi. Obsah byl mnohem upřímnější, než je zvykem u běžných pracovních inzerátů, nechybělo zde ani upozornění, že ne všechno možná půjde zpočátku hladce a bez komplikací. Podle autorky inzerátu Jitky Pouzarové na něj reagovalo nezvyklé množství uchazečů.
2. Uvádějte mzdu
„Z našich zkušeností určitě radíme vždy uvádět nabízenou mzdu – a to nejlépe již do titulku. Pokud tuto informaci nesdělíte, počítejte s tím, že se vám ozve mnohem méně uchazečů,“ tvrdí Radovan Hypš, ředitel pracovního portálu JenPráce.cz. Podle něj je při rozhodování potenciálního uchazeče nejdůležitějším prvkem právě finanční ohodnocení. Pokud mzda v inzerátu uvedena není, uživatel na něj s největší pravděpodobností reagovat nebude.
Přes 90 % uchazečů o práci potvrdilo, že by konkrétní výše platu měla být v textu určitě zmíněna.
3. Vyvarujte se nekonkrétním frázím
Zaměstnavatel by se měl vyvarovat nic neříkajících klišé typu: příjemné prostředí, přátelský kolektiv, motivační mzda. Každý si totiž pod těmito neosobními frázemi představí něco jiného.
„Doporučujeme konkrétně popsat, co bude náplní práce, jak to chodí právě u vás. Díky tomuto přístupu bude inzerát působit osobněji,“ radí Hypš. Zároveň odrazuje od uvádění velkého množství požadavků. „Zamyslete se nad tím, co je pro hledanou pracovní pozici skutečně nezbytné a jaké dovednosti a znalosti jsou spíše přidanou hodnotou. Mohlo by se vám totiž stát, že byste zbytečně odradili schopného uchazeče,“ dodává.
4. Nešetřete benefity
Dobrého zaměstnance získá ten, kdo nabídne lepší podmínky. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že právě firemní benefity jsou stále častějším důvodem ke změně práce. Zvláště mladá generace se již nespokojí se standardními pracovními podmínkami. Zkušení personalisté proto radí – uvádějte veškeré výhody a nadstandardy, které můžete nabídnout, a které vás zvýhodní oproti konkurenci. Ať jsou to stravenky, flexibilní pracovní doba nebo třeba týden dovolené navíc. Vše se počítá a může být zrovna tím rozhodujícím důvodem, proč si uchazeč zvolí právě vás.
5. Jednejte slušně a korektně
Často se stává, že zaměstnavatel poté, co pozici obsadí, se již neúspěšným uchazečům neozve. To by se ale určitě stávat nemělo. Zvláště v době, kdy nabídka převyšuje poptávku. Podle údajů Úřadu práce ČR bylo na konci dubna evidováno 209 828 uchazečů o práci, volných pracovních míst však bylo nabízeno ke 340 000. Z toho jasně vyplývá, že nikdy nevíte, kdy se vám budou dobré reference hodit. Oznámit kandidátovi, že na pozici nebyl vybrán, zabere jen pár minut. Stačí využít funkci vzorového e-mailu, který jde rozeslat každému neúspěšnému uchazeči. Informace o nepřijetí by měla být odeslána nejpozději do dvou týdnů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist