Téma: Tým datové a vizuální žurnalistiky

Datavize logo

Další zprávy

#datavize

Za kolik na letní brigády

Kdo si chce během letních prázdnin nejvíce přilepšit, měl by být schopen odvést dobrou práci v oborech, jako je vzdělávání, informační...
19. 6. 2025 ▪ 1 min. čtení
#datavize

Jakubové a Elišky dominují

Posledních třináct let neměl žebříček nejpopulárnějších jmen novorozených dívek v Česku jinou vítězku než Elišku. Jakubova řada v případě...
5. 6. 2025 ▪ 1 min. čtení
#datavize

Česká cesta dolů

Česko příliš nevzkvétá. Naopak. V žebříčku Index prosperity se za rok posunulo dolů o jednu pozici na 16. místo. Náleží tak do mírného...
22. 5. 2025 ▪ 1 min. čtení
OBRANA A BEZPEČNOST

Svět zbrojí nejvíc od konce studené války

Vojenské výdaje loni celosvětově vyšplhaly na 2,7 bilionu dolarů. Meziroční nárůst o 9,4 procenta byl nejvyšší od konce studené války, vyplývá z...
15. 5. 2025 ▪ 1 min. čtení
Fotovoltaika

Slibná solární nejistota

Fotovoltaické elektrárny dělají v tuzemské energetice revoluci. Za poslední tři roky se jejich výkon zdvojnásobil, jen vloni byly uvedeny do...
30. 4. 2025 ▪ 1 min. čtení
Tým #datavize

Tým datové a vizuální žurnalistiky tvoří Aleš Vojíř, Michal Janko a Johana Kofroňová.

Pro tituly vydavatelství Economia, tedy Hospodářské noviny, týdeník Ekonom a online deník Aktuálně.cz, připravuje články a další materiály vystavěné na důvěryhodných datech. Co to konkrétně znamená?

Na základě hodnověrných dat,
  • které vyhledává, analyzuje a správně interpretuje,
  • vypráví příběhy o světě, ve kterém žijeme,
  • pomáhá k jeho porozumění.

A to vizuálně přitažlivou, názornou a maximálně srozumitelnou formou.