Zaměstnanec se domáhá náhrady škody na nás jako svém zaměstnavateli, neboť se domnívá, že ke škodě došlo při plnění pracovních úkolů. Je tento názor správný?
Jiň Louka, Litvínov


Při řešení tohoto případu musíme vycházet z § 204 zákoníku práce. Toto ustanovení se však vztahuje na případy, kdy jde výlučně o vztah mezi zaměstnavatelem a jeho zaměstnancem a zaměstnavatel tedy odpovídá za věci, které byly uložené v jeho prostorech jeho zaměstnancem. V případě, že jste vyslali svého zaměstnance k jinému zaměstnavateli a jemu vznikne škoda na věci tím, že mu zaměstnavatel, u kterého prováděl práci, nezajistil bezpečnou úschovu kabátu, nemůže se zaměstnanec domáhat náhrady škody podle § 204 zákoníku práce, ale prokáže-li zaměstnanec, že zaměstnavatel, u kterého prováděl práci, porušil svou povinnost, může nárok na náhradu škody uplatnit u vás jako svého zaměstnavatele podle § 187 zákoníku práce. Zaměstnanec může v daném případě rovněž uplatňovat náhradu škody přímo u zaměstnavatele, kde prováděl práci, a to občanskoprávní cestou.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist