Startovní číslo: 52
Datum a místo narození: 22. listopadu 1985, Praha
Výška a váha: 178 cm, 68 kg
Třída: Moto2
Stáj: Matteoni Racing (Itálie)
Motocykl: Moriwaki
Starty v MS: 107
Body v MS: 502
Startovní číslo: 17
Datum a místo narození: 2. ledna 1990, Brno
Výška a váha: 180 cm, 70 kg
Třída: Moto2
Stáj: Cardion AB Racing (ČR)
Motocykl: RSV2
Starty v MS: 79
Body v MS: 153
Startovní číslo: 84
Datum a místo narození: 8. dubna 1993, Kyjov
Výška a váha: 170 cm, 50 kg
Třída: 125 ccm
Stáj: Racing Team Germany (Německo)
Motocykl: Aprilia
Starty v MS: 5
Body v MS: 0
Rossi má dosud na kontě 103 vítězství a míří za dalšími. "Konečně to začíná, všichni se těšíme. Předsezonní testy jsou za námi a jsme dobře připravení," vzkázala tovární jednička Yamahy soupeřům. Rossi v minulosti v Kataru dvakrát vyhrál, noční závod však ještě neopanoval.
"Očekávám, že nás čeká velká bitva řady jezdců, kteří budou silní a rychlí. Věřím, že pro fanoušky to bude velká show," přál si Rossi, kterého čeká patnáctá sezona v MS.
Zajímavou podívanou slibují i další kategorie. Premiéru v MS bude mít třída Moto2, která nahradila dvěstěpadesátky. O body a titul v ní bude bojovat čtyřicet jezdců, mezi kterými bude i česká dvojice Karel Abraham, Lukáš Pešek. Oba doufají, že si na nové čtyřtaktní stoje rychle zvyknou a budou se pravidelně pohybovat na bodovaných pozicích, nejlépe v elitní desítce.
Pešek je po testech nespokojený, naopak Abraham zářil - čtěte ZDE
Zrození Moto2: Abraham už se těší na novou motorku, Pešek hledá nový tým - čtěte ZDE
"Podle testů očekávám, že to bude velká bitva řady jezdců. Ukazuje se, že to byl dobrý nápad," řekl Peškův kouč Miloš Čihák. Při posledních testech v Jerezu se třicet jezdců vměstnalo do dvouvteřinového intervalu. Zejména v úvodu sezony by měli mít výhodu závodníci se zkušenostmi s čtyřtaktními stroji. Poslední test ovládl Španěl Toni Elías, který měl ale také pád a musel na operaci s rukou. V Kataru by ale chybět neměl.
Útok na desítku? Češi byli daleko
Nejzkušenějším českým zástupcem v MS je čtyřiadvacetiletý Pešek. Mezi elitou debutoval při GP České republiky 2002, o čtyři roky mladší Abraham při GP Španělska 2005. V posledních dvou letech oba jezdili ve třídě čtvrtlitrů a loni v ní se shodným ziskem 74 bodů obsadili 14. a 15. místo. Zůstali daleko za předsezonními očekáváními, která zahrnovala útok na první desítku a v některém závodě i přiblížení se stupňům vítězů. Abraham byl v roce 2009 nejlépe dvakrát šestý, Pešek třikrát sedmý.Dříve oba závodili s apriliemi, nyní si budou muset zvykat na zcela jiné motocykly. Pešek pojede na moriwaki, Abraham osedlá stroj značky RSV2. Místo dvoutaktního motoru budou využívat čtyřtaktní agregát Honda. Jeho obsah narostl z 250 na 600 ccm a výkon by měl dosahovat 150 koní. O téměř 40 kg se zvedla i váha.
V kubatuře do 125 ccm startuje Jakub Kornfeil
Již tradičně napínavou bitvu slibují i nejslabší stopětadvacítky. Kategorii opustil loňský šampion Julián Simón a na titul si brousí zuby řada závodníků v čele s loni druhým Britem Bradleym Smithem. Jako vždy ale budou v popředí i italští a španělští jezdci. Zviditelnit se bude snažit i sedmnáctiletý Jakub Kornfeil, jenž se po sporadických loňských startech na divokou kartu zapojí do seriálu plnohodnotně.Cirkus mistrovství světa stejně jako v minulých letech zavítá i do České republiky. Na Masarykově okruhu v Brně se 15. srpna uskuteční jedenáctý díl šampionátu.