Startovní číslo: 52
Datum a místo narození: 22. listopadu 1985, Praha
Výška a váha: 178 cm, 68 kg
Třída: Moto2
Stáj: Matteoni Racing (Itálie)
Motocykl: Moriwaki
Starty v MS: 107
Body v MS: 502
Startovní číslo: 17
Datum a místo narození: 2. ledna 1990, Brno
Výška a váha: 180 cm, 70 kg
Třída: Moto2
Stáj: Cardion AB Racing (ČR)
Motocykl: RSV2
Starty v MS: 79
Body v MS: 153
Startovní číslo: 84
Datum a místo narození: 8. dubna 1993, Kyjov
Výška a váha: 170 cm, 50 kg
Třída: 125 ccm
Stáj: Racing Team Germany (Německo)
Motocykl: Aprilia
Starty v MS: 5
Body v MS: 0
Rossi má dosud na kontě 103 vítězství a míří za dalšími. "Konečně to začíná, všichni se těšíme. Předsezonní testy jsou za námi a jsme dobře připravení," vzkázala tovární jednička Yamahy soupeřům. Rossi v minulosti v Kataru dvakrát vyhrál, noční závod však ještě neopanoval.
"Očekávám, že nás čeká velká bitva řady jezdců, kteří budou silní a rychlí. Věřím, že pro fanoušky to bude velká show," přál si Rossi, kterého čeká patnáctá sezona v MS.
Zajímavou podívanou slibují i další kategorie. Premiéru v MS bude mít třída Moto2, která nahradila dvěstěpadesátky. O body a titul v ní bude bojovat čtyřicet jezdců, mezi kterými bude i česká dvojice Karel Abraham, Lukáš Pešek. Oba doufají, že si na nové čtyřtaktní stoje rychle zvyknou a budou se pravidelně pohybovat na bodovaných pozicích, nejlépe v elitní desítce.
Pešek je po testech nespokojený, naopak Abraham zářil - čtěte ZDE
Zrození Moto2: Abraham už se těší na novou motorku, Pešek hledá nový tým - čtěte ZDE
"Podle testů očekávám, že to bude velká bitva řady jezdců. Ukazuje se, že to byl dobrý nápad," řekl Peškův kouč Miloš Čihák. Při posledních testech v Jerezu se třicet jezdců vměstnalo do dvouvteřinového intervalu. Zejména v úvodu sezony by měli mít výhodu závodníci se zkušenostmi s čtyřtaktními stroji. Poslední test ovládl Španěl Toni Elías, který měl ale také pád a musel na operaci s rukou. V Kataru by ale chybět neměl.
Útok na desítku? Češi byli daleko
Nejzkušenějším českým zástupcem v MS je čtyřiadvacetiletý Pešek. Mezi elitou debutoval při GP České republiky 2002, o čtyři roky mladší Abraham při GP Španělska 2005. V posledních dvou letech oba jezdili ve třídě čtvrtlitrů a loni v ní se shodným ziskem 74 bodů obsadili 14. a 15. místo. Zůstali daleko za předsezonními očekáváními, která zahrnovala útok na první desítku a v některém závodě i přiblížení se stupňům vítězů. Abraham byl v roce 2009 nejlépe dvakrát šestý, Pešek třikrát sedmý.Dříve oba závodili s apriliemi, nyní si budou muset zvykat na zcela jiné motocykly. Pešek pojede na moriwaki, Abraham osedlá stroj značky RSV2. Místo dvoutaktního motoru budou využívat čtyřtaktní agregát Honda. Jeho obsah narostl z 250 na 600 ccm a výkon by měl dosahovat 150 koní. O téměř 40 kg se zvedla i váha.
V kubatuře do 125 ccm startuje Jakub Kornfeil
Již tradičně napínavou bitvu slibují i nejslabší stopětadvacítky. Kategorii opustil loňský šampion Julián Simón a na titul si brousí zuby řada závodníků v čele s loni druhým Britem Bradleym Smithem. Jako vždy ale budou v popředí i italští a španělští jezdci. Zviditelnit se bude snažit i sedmnáctiletý Jakub Kornfeil, jenž se po sporadických loňských startech na divokou kartu zapojí do seriálu plnohodnotně.Cirkus mistrovství světa stejně jako v minulých letech zavítá i do České republiky. Na Masarykově okruhu v Brně se 15. srpna uskuteční jedenáctý díl šampionátu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist