Chápu vaši nechuť k tomuto nařízení. Sociální sítě se staly tím nejhorším způsobem, jak ztrácet čas. Dneska má blog každý, je to vzrušující a lichotí to egu. Navíc všichni mají pocit, že to prostě musí dělat. Na druhou stranu vás to spolehlivě odvede od práce. Manažeři, kteří blogují, přitom mají vcelku neoprávněný pocit, že jsou takto víc zapojeni do nějaké superdůležité diskuse. Faktem ovšem je, že tak komunikují spíše jen sami se sebou.

Jsem přesvědčená o tom, že tohle šílenství brzy pomine. Byznysmeni si nakonec uvědomí, že mají jiné, důležitější úkoly (jako třeba řízení společností, týmů) a že jejich výlevy na internetu nejsou pro akcionáře žádným velkým přínosem. Většinu zaměstnaneckých blogů téměř nikdo nečte. Zkuste se podívat na reakce pod příspěvky a uvidíte, kolik jich tam je.

Ve firmách se obvykle najde jenom hrstka lidí, kteří jsou rozenými bloggery, kteří jsou v tom skutečně dobří a baví je to. Ale to asi nebude váš případ.

Než se tahle mánie přežene (možná to bude trvat ještě rok nebo dva), nemáte na vybranou. Ale nemyslím si, že byste tím měl trávit hodiny a hodiny týdně. Nesnažte se o nějaké velesofistikované příspěvky. Při blogování jde spíš o rychlost než o délku. Zkuste psát častěji, ale hlavně stručně; pište první, co vás napadne. Pak mezi jednotlivými příspěvky začněte dělat delší pauzy. To vám umožní každý další příspěvek začít omluvou, že jste tak dlouho nic nenapsal. Ti, kdo vás budou číst, získají intenzivní pocit, že jste strašně zaneprázdněný, což bude skvělý vedlejší efekt vašeho blogování.

Vaši nadřízení tak konečně pochopí, jak důležitý a pracovitý jste. Poslední pravidlo - blogujte vždy v pracovní době, nikdy ne doma.

Lucy Kellaway

 

 

 

Lucy Kellaway
poradkyně Financial Time