K přestupnému dni 29. 2. 2012 bylo na LinkedIn registrováno 242 826 uživatelů z Česka, z toho bylo 63 669 majitelů či ředitelů firem (funkce CXO, director, VP, partner) a manažerů. U těch, kteří uvedli své pohlaví a věk, je možné říci, že četněji jsou zastoupení muži (116 tis.) než ženy (72 tis.). Nejčetnější věkovou skupinu tvoří lidé 25-34 let (43 tis.), následovaná je skupinou 35-54 let (35 tis.).

Odvětvím, ze kterého se rekrutuje nejvíce tuzemských uživatelů LinkedIn jsou informační technologie (32 tis.), následují finance a výroba (obojí 22 tis.). Naopak mimo zájem o LinkedIn zůstává oblast zemědělství.

Co do velikosti firmy nejvíce uživatelů LinkedIn se (ne moc překvapivě) rekrutuje z největších firem s více než 10 tis. zaměstnanci. Teprve s velkým odstupem následují firmy s jedním až pěti tisíci zaměstnanci. Naopak lidé z malých firem se na LinkedIn nehrnou.

Z hlediska zastávané funkce zde mají svůj profil především lidé s profilem "podnikatele" (13 tis.), následují manažeři zodpovědní za prodej a rozvoj podnikatelských aktivit (10 tis.). Lidí, kteří se hlásí k marketingu bylo, k 29. 2. 3721, dalších 2113 lidí se hlásí k PR.

Na LinkedIn je již více než 200 českých skupin s více než 100 uživateli. Obor marketing pak nabízí dvě desítky diskusních skupin s více než stovkou členů.

(podklady zpracoval Roman Řípa, strategický konzultant společnosti Blue Strategy)

 

Linkedin

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist