I přes čtvrté místo v Argentinské Rallye devětadvacetiletý Martin Prokop tvrdí, že k tomu, aby se postavil na stupně vítězů ve světovém šampionátu, mu zbývá ještě hodně práce.

Obrovský krok

"Krok k tomu, abych byl lepší než čtvrtý, je obrovský. Třetí místo je strašně daleko a nemůžu říct, že bych si na to troufal. Musíme zrychlit, vypilovat nový styl. Myslím si, že letos na to ještě není správná doba," řekl Prokop.

"Na Argentinu jsem změnil styl a myslím si, že to nese ovoce. Byl jsem rychlejší než v Portugalsku, ale pořád se peru sám ze sebou, nemůžu nasadit standardní tempo," uvedl jezdec Czech Ford National Teamu.

Jihlavský pilot si určil tento rok jako učební a seznamovací s vozem Ford Fiesta nejvyšší kategorie WRC. Přesto se mu podařilo ve všech čtyřech rallye, kterých se zúčastnil. Rok zahájil devátými místy v Monte Carlu a Švédsku, v Portugalsku byl pátý a v Argentině čtvrtý.

 

I díky tomu je v průběžném pořadí MS sedmý jen dva body za jedničkou továrního Fordu Jarim-Mattim Latvalou z Finska, který ale poslední závod kvůli zranění vynechal.

Potíže soupeřů pomohly

Prokop si uvědomuje, že mu pomohly i problémy soupeřů. "Výsledky jsou skvělé, úžasné, ale my musíme pracovat na stabilitě výkonů a rychlosti. Pořád máme hodně co dělat," řekl.

Juniorský mistr světa z roku 2009 se v latinské Americe posunul na čtvrté místo až v závěrečné rychlostní zkoušce, ve které z rallye odstoupil do té doby třetí Španěl Dani Sordo.

"Už když jsem byl pátý, tak mě v týmu prosili, ať už neriskuju. Čtvrté místo je k neuvěření, přišlo to nečekaně," uvedl Prokop, který po předchozí rallye říkal, že navázat na páté místo z Portugalska bude hrozně těžké. "Přišlo to rychleji, než jsem čekal," uvedl s úsměvem.

Zatímco běžně se jezdí třicetikilometrové zkoušky, v Argentině nejdelší měřila 65 km. "Musel sis na startu říct, že nesmíš myslet na to, kdy bude cíl. Jedeš, jedeš a cíl přijde. Je to o dlouhé koncentraci," vyprávěl Prokop, kterém se podařilo v téhle „erzetě“ zajet čtvrtý čas a porazit i krále současné rallye Sébastiena Loeba z Francie.

"To ani nevím. V horách nebyl signál a my měli jen zprávy typu 'je to dobré, není to dobré, přidej, uber'. Vůbec nevíme, jak jsme jakou erzetu jeli," prozradil pilot.