Podívejme se na to, čeho by se měl dobrý manažer vyvarovat. Je toho spousta, ale pár příkladů, na kterých se shoduje řada poradců na webu, rozhodně nemůže uškodit. Ty níže uvedené jsme vybrali z internetové stránky www.openforum.com.

Jednou z chyb je poskytování příliš mnoha informací, takže člověk pak vypadá jako "všeználek". Pro úspěch je důležité dát nejprve slovo podřízeným a kolegům. Často pak přijdete na lepší řešení než je to, co jste měli v rukávu.

Opakem je odpírání užitečných a potřebných znalostí. Jednak ovlivňuje výkonnost jiných lidí, ale současně je to i projev komplexu méněcennosti. Pokud to lidé zjistí, ztratíte jejich důvěru.

Nevymlouvejte se, odpovědnost je vždy na vedoucím. Jinak totiž opět ztrácíte integritu a důvěryhodnost. Místo výmluv prezentujte, jak chcete vzniklý problém řešit, aby se neopakoval.

Nenárokujte si zásluhy, které vám nepatří - i když projekt zastřešujete. Pak vás spolupracovníci budou považovat nejen za blbce, ale také za zloděje.

Neodmítejte se omluvit. Každý dělá chyby a všichni nenávidí ty, kteří si je nepřipouštějí nebo je dokonce svalují na někoho jiného.

Vyhněte se komunikaci, když jste v afektu. A nejde jen o ústní, ale i třeba písemnou prostřednictvím e-mailu. Vaše emoce způsobí vzplanutí emocí i na druhé straně. Nechte věc - pokud je to možné - čtyřiadvacet hodin uležet a pak ji řešte s klidnou, čistou hlavou.

Vyhýbejte se používání slůvek "ale" nebo "avšak". "Líbí se mi tvůj nápad, ale..." Tato slova jasně indikují, že nesouhlasíte. A to i tehdy, když vaším záměrem může být zmírnit negativní stanovisko.

Rozhodně špatné je i nenaslouchat druhým. To je problém mnoha manažerů (a je třeba s tím neustále bojovat). Vypovídá to o tom, že vám na partnerovi rozhovoru nezáleží. Naopak to chce odstranit všechny možné překážky rozhovoru, dívat se partnerovi do očí a reagovat na jeho slova.

Jak je vidět, člověk by se vždy měl na chvilku zastavit a nejprve se podívat na své chování a jednání. Může předejít mnoha nepříjemnostem a posílit své šance při budování vlastní kariéry.