Penzijní společnosti mají v současné době domluveny dohromady desetitisíce schůzek s potenciálními klienty. Svorně tvrdí, že Češi se v průběhu ledna probrali a začali věnovat více pozornosti důchodové reformě.
Vrchol zájmu by však podle nich měl přijít až někdy v druhém čtvrtletí roku, kdy bude v červnu končit lhůta pro lidi nad 35 let věku pro vstup do II. pilíře.
Zatím si prý Češi zjišťují podrobnosti, a to nejen o II. pilíři, ale také změněném III. pilíři. Přesto se nalezli ti, kteří neváhali a mezi prvními se upsali. Dohromady jich bylo k 29. lednu podle dat Asociace penzijních fondů (APF) 4624. Do konce ledna by jich mělo být kolem 5,5 tisíce.
Prezident Asociace penzijních fondů a ředitel penzijní společnosti ČSOB Karel Svoboda očekává, že během prvního pololetí vstoupí do II. pilíře minimálně půl milionu lidí. Za celý rok pak odhaduje přibližně milion účastníků.
Jak hodnotíte první měsíc tohoto produktu na trhu?
Tomáš Matoušek, generální ředitel Penzijní společnosti České pojišťovny :
"V současnosti k nám od poradců a poboček putují první tisícovky smluv. Jsme spokojení, jako první jsme v lednu měli certifikovanou obchodní síť a první začali prodávat."
Aleš Poklop, generální ředitel a předseda představenstva Česká spořitelna - penzijní společnosti:
"Zájem zatím není velký, nicméně věříme, že určitě poroste. Je třeba si uvědomit, že se jedná o nový produkt, se kterým se musí zájemci nejprve seznámit a poznat jeho výhody oproti stávajícímu penzijnímu připojištění."
Pavel Jirák, předseda představenstva KB Penzijní společnosti:
"Je zřejmé, že lidé si začínají více uvědomovat neudržitelnost výše „státních“ důchodů, respektive jejich poměru ke mzdám, a v daleko větší míře začínají uvažovat o vhodných způsobech zajištění na penzi. Jejich zájem o poradenství, a to nejen o produktech II. a III. pilíře, je opravdu značný."
Zuzana Kalátová, mluvčí Poštovní spořitelny:
"První měsíc na trhu zatím naplňuje naše očekávání, kdy zájem ze strany klientů je hlavně o informacích ohledně druhého pilíře. Stále předpokládáme, že budeme mít u našich důchodových fondů v půlce roku cca 80 000 účastníků."
Tomáš Kofroň, mluvčí Raiffeisenbank:
"Zájem klientů postupně roste s tím, jak se penzijním společnostem otevřel prostor pro detailní informování klientů. V loňském roce prakticky jediným zdrojem informací o reformě byly komentáře některých politiků. Přes pomalejší rozjezd se tak zájem o 2. pilíř rozebíhá a nabírá na obrátkách."
Kolik mají klientů jednotlivé penzijní společnosti?
PS České pojišťovny - tisícovky smluv
Raiffeisen penzijní společnost - více než tisíc smluv
ČSOB Penzijní společnost - zhruba 150 smluv
KB Penzijní společnost - více než tisíc smluv v obou pilířích, o něco více ve III. než ve II.
Česká spořitelna-Penzijní společnost - desítky smluv, údaj však nezahrnuje externí prodejní síť
S kým penzijní společnosti spolupracují na prodeji penzijní reformy?
Česká spořitelna-Penzijní společnost - sítě externích prodejců, z nichž největšími jsou Kooperativa a ČS Do domu.
KB Penzijní společnost - dosud spolupracovala s několika sty externích poradců, včetně všech velkých poradenských společností a předpokládá, že tato spolupráce bude s naprostou většinou z nich pokračovat i nadále
ČSOB penzijní společnost - se zástupci Českomoravské stavební spořitelny, ČSOB Pojišťovny, Českou poštou a některými makléři a dealery
Raiffeisen penzijní společnost - bude spolupracovat i s externími sítěmi prodejců, nicméně část z nich dosud nemá od ČNB licenci, proto zatím nebude sdělovat jakákoli jména
PS České pojišťovny - klíčovým externím distributorem je ZFP Group
Allianz penzijní společnost - skupina Partners
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist