Hyundai je globální společnost, která pochází z Jižní Koreje. Když před několika lety začala její expanze na ostatních kontinenty světa, asijský způsob řízení narážel na velké interkulturní rozdíly. Jiná historická zkušenost, kultura ovlivněna konfucianismem, jiný způsob řízení, to vše přinášelo - a někdy dosud přináší - častá nedorozumění.

Ve společnosti muselo po čase dojít ke změnám postojů ve způsobu vedení jednotlivých poboček a výrobních závodů. Vedení korporace si uvědomilo, že nové zahraniční trhy jsou neméně důležité, než ty dosavadní místní a že jediná cesta v budoucnosti je snaha o hledání průniků společných názorů, postupů a myšlenek. Největší zlom nastal po otevření prvního závodu Hyundai v USA v roce 2002 a dále pak následovala prodejní expanze a výstavba nových závodů v Evropě. Od termínu "globalisation" se postupně přechází k "localisation".

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se