Investice navazuje na otevření inovačního centra Konica Minolta v březnu letošního roku. „V ČR je mnoho talentovaných inženýrů, proto jsme se rozhodli pro toto místo,“ uvedl dnes Konihiro Košizuka z vedení společnosti. Obě brněnská centra by měla do tří let zaměstnávat dohromady více než stovku odborníků.
Podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary jde pro Brno o velmi příznivou zprávu potvrzující, že se z města stává významné centrum technologického světa. „Investice Konica Minolta navíc v případě úspěchu může inspirovat i další společnosti ze sektoru k obdobnému kroku,“ uvedl Šimara.
Úkolem inovačního centra je především návrh nových služeb dle konkrétních potřeb zákazníků a obchodních partnerů. Na to firma navázala s výzkumným a vývojovým centrem, které se postará o následný vývoj technologických inovací. „Nová generace produktů vyvinutá českými specialisty se stane součástí portfolia společnosti a bude nabízena zákazníkům po celém světě,“ uvedl viceprezident a ředitel společnosti Business Innovation and R&B Europe Dennis Curry.
Tým brněnských specialistů se bude věnovat zejména vývoji a výzkumu produktů z oblasti inteligentních systémů. Konkrétně půjde o rozvoj senzorových systémů, řešení pro automatizaci dat a digitálního pracovního prostředí. Úkolem dalších evropských center, která budou postupně vznikat, bude výzkum 3D tiskových zařízení a systémů, nositelné elektroniky či nových lékařských přístrojů.
„Novými technologiemi chceme našim zákazníkům pomoci ušetřit čas, snížit náklady a maximálně zjednodušit práci s veškerými daty administrativními procesy,“ uvedl ředitel brněnského centra Matěj Dusík.
Konica Minolta zatím měla podobná centra pouze v japonském Tokiu a americkém San Francisku. Brněnské centrum bude podléhat vedení z Londýna. Druhé evropské centrum firmy Konica Minolta bude v Mnichově a další v Londýně a Berlíně. Vytváření nových center souvisí se snahou firmy přeměnit se z dodavatele hardwaru na poskytovatele moderních a komplexních řešení na míru.
Společnost Konica Minolta Business Solutions Czech, která se zabývá tiskem a prodejem zařízení s tiskem spojených, zvýšila loni zisk o 45 procent na 84 milionů korun. K vyrovnání roku 2012 přispěla nová obchodní politika, interní úspory a také zlepšená platební morálka zákazníků. Obrat si společnost udržela na úrovni 1,6 miliardy korun, proti roku 2013 se zvýšil o dvě procenta. V ČR je jedničkou v produkčním tisku s podílem asi 70 procent.
Česká pobočka aktuálně zaměstnává přes 300 lidí. Celosvětově firma působí v 64 zemích, zaměstnává 35.600 lidí a centrálu má v Tokiu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist