Investice navazuje na otevření inovačního centra Konica Minolta v březnu letošního roku. „V ČR je mnoho talentovaných inženýrů, proto jsme se rozhodli pro toto místo,“ uvedl dnes Konihiro Košizuka z vedení společnosti. Obě brněnská centra by měla do tří let zaměstnávat dohromady více než stovku odborníků.
Podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary jde pro Brno o velmi příznivou zprávu potvrzující, že se z města stává významné centrum technologického světa. „Investice Konica Minolta navíc v případě úspěchu může inspirovat i další společnosti ze sektoru k obdobnému kroku,“ uvedl Šimara.
Úkolem inovačního centra je především návrh nových služeb dle konkrétních potřeb zákazníků a obchodních partnerů. Na to firma navázala s výzkumným a vývojovým centrem, které se postará o následný vývoj technologických inovací. „Nová generace produktů vyvinutá českými specialisty se stane součástí portfolia společnosti a bude nabízena zákazníkům po celém světě,“ uvedl viceprezident a ředitel společnosti Business Innovation and R&B Europe Dennis Curry.
Tým brněnských specialistů se bude věnovat zejména vývoji a výzkumu produktů z oblasti inteligentních systémů. Konkrétně půjde o rozvoj senzorových systémů, řešení pro automatizaci dat a digitálního pracovního prostředí. Úkolem dalších evropských center, která budou postupně vznikat, bude výzkum 3D tiskových zařízení a systémů, nositelné elektroniky či nových lékařských přístrojů.
„Novými technologiemi chceme našim zákazníkům pomoci ušetřit čas, snížit náklady a maximálně zjednodušit práci s veškerými daty administrativními procesy,“ uvedl ředitel brněnského centra Matěj Dusík.
Konica Minolta zatím měla podobná centra pouze v japonském Tokiu a americkém San Francisku. Brněnské centrum bude podléhat vedení z Londýna. Druhé evropské centrum firmy Konica Minolta bude v Mnichově a další v Londýně a Berlíně. Vytváření nových center souvisí se snahou firmy přeměnit se z dodavatele hardwaru na poskytovatele moderních a komplexních řešení na míru.
Společnost Konica Minolta Business Solutions Czech, která se zabývá tiskem a prodejem zařízení s tiskem spojených, zvýšila loni zisk o 45 procent na 84 milionů korun. K vyrovnání roku 2012 přispěla nová obchodní politika, interní úspory a také zlepšená platební morálka zákazníků. Obrat si společnost udržela na úrovni 1,6 miliardy korun, proti roku 2013 se zvýšil o dvě procenta. V ČR je jedničkou v produkčním tisku s podílem asi 70 procent.
Česká pobočka aktuálně zaměstnává přes 300 lidí. Celosvětově firma působí v 64 zemích, zaměstnává 35.600 lidí a centrálu má v Tokiu.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist