Studie společností IDC a SAP zkoumající průběh digitální transformace v menších a středních firmách ve 13 zemích po celém světě zjistila následující:
- V lednu 2016 používaly dotázané firmy v průměru 3,8 řešení, v lednu 2017 vzrostlo toto číslo na 4,8. Největší nárůst zaznamenala řešení v oblasti internetu věcí a propojení senzorů s obchodními systémy (15% nárůst - 23 % v lednu 2016, 38 % v lednu 2017) či e-commerce (13% nárůst - 38 % v lednu 2016, 51 % v lednu 2017).
- Pouze 8 % dotázaných firem v lednu 2017 uvedlo, že už digitální transformaci plně integrovalo, 27 % je na dobré cestě ve využívání technologií a následování digitální ekonomiky, 30 % je v rané fázi a uznává, že je ještě čeká hodně práce, 22 % s procesem momentálně začíná a 13 % uvádí, že zatím neudělalo žádné nebo velmi minimální kroky.
- V porovnání se situací před rokem (leden 2016), kdy 43 % firem uvedlo, že digitální transformaci plně integrovalo (10 %) nebo je na dobré cestě (33 %), je na počátku roku 2017 stejného názoru pouze 35 %, tedy o 8 % firem méně. Podle IDC je to výsledek realističtějšího pohledu a schopnosti zhodnocení, kde se firma nachází.
- Střední firmy s 500 – 999 zaměstnanci častěji zaujímají dlouhodobý přístup než menší firmy. Téměř polovina (46,5 %) je přesvědčena, že aktivní účast v digitální ekonomice bude v dalších třech až pěti letech klíčová pro jejich přežití. Pouze třetina menších firem má stejný přístup.
- Se zahájením digitální transformace patří mezi první nasazovaná řešení aplikace podporující firemní spolupráci a řešení v oblasti řízení vztahu se zákazníky (CRM) či e-commerce. Jedna ze tří dotázaných firem preferuje v tomto případě využití cloudu před on-premise.
- Více než polovina menších firem a tři čtvrtiny středních firem používá alespoň jednu cloudovou aplikaci.
- Využití cloudu zjednodušilo menším firmám digitální transformaci, některé uvádějí, že nasazení prvního řešení bylo jednodušší, než čekali.
- Téměř tři čtvrtiny firem (73 %), které se rozhodly pro digitalizaci, uvedly, že byla jejich očekávání spojená s investicemi do technologií naplněna nebo překonána. Např. 86 % firem uvedlo jako benefit jednoduchý přístup k informacím, 81 % větší flexibilitu pro zaměstnance, 78 % zlepšení pracovní produktivity i zákaznického servisu, 74 % nárůst tržeb a 72 % zvýšení loajality zákazníků.
„Menší a střední firmy si uvědomují výhody spojené s digitální transformací, největší výzvou je ale technologické propojení různých oblastí. Firmy, kterým se to daří, rostou rychleji a získávají velkou konkurenční výhodu,“ okomentoval výsledky studie Ray Boggs, viceprezident IDC pro výzkum v oblasti SMB. „Dobrá zpráva je, že podle studie jsou menší firmy proaktivní a strategicky investují do digitalizace a technologií. Tento trend snad bude pokračovat a firmy budou díky tomu získávat nové příležitosti,“ dodává Barry Padgett, prezident SMB týmu v SAP.
Metodologie
Studii na téma digitální transformace v menších a středních podnicích (“SMB Digital Transformation”) zadala společnost SAP k realizaci výzkumné společnosti IDC. Studie se zúčastnilo více než 3 900 menších a středních firem ze 13 zemí (Austrálie, Brazílie, Čína, Francie, Německo, Indie, Japonsko, Korea, Mexiko, Singapur, Jihoafrická republika, Velká Británie, Spojené státy americké) a z nejrůznějších průmyslových oblastí včetně výroby, maloobchodu, zdravotnictví, finančního a veřejného sektoru.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist