Výsledky studie SAP a IDC ukazují, že digitální transformace se v bankách často odehrává pouze na úrovni front office, což limituje možnosti bank těžit z výhod digitální transformace na organizační úrovni včetně snížení provozních nákladů. Mezi klíčová zjištění studie patří:

  • Pouze jedna z pěti bank (21 %) má pozici „digitálního ředitele“ (Chief Digital Officer – CDO). Do roku 2020 bude mít podle IDC pozici CDO nebo lídra, který bude zodpovědný za digitální transformaci, každá druhá banka.
  • Studie ukázala pozitivní vztah mezi brzkým zapojením IT a úspěšnou digitální transformací - 57 % projektů, kde bylo IT zapojeno v prvních fázích, bylo plně úspěšných a splnilo všechny cíle.
  • Podle 40 % respondentů je digitální transformace iniciativou pouze na úrovni front office a jejím hlavním cílem je vylepšit zákaznickou zkušenost.
  • V jednotlivých zemích regionu jsou velké rozdíly, např. ve Francii chápe digitální transformaci jako celopodnikový proces 62 % dotázaných bank, zatímco v Itálii nebo ve Spojeném království je to jen 20 %.
  • Pouze každá pátá banka zahrnula do své digitální transformace změnu infrastruktury.

„Banky v regionu EMEA poskytují zákazníkům prostřednictvím projektů zaměřených na digitální transformaci přidanou hodnotu, ale určitě jde udělat ještě víc. Propojení front office a back office a vytvoření celostního přístupu k digitální transformaci umožní bankám dále rozvíjet jejich služby a stát se pro zákazníky celoživotním partnerem. Banky si musí uvědomit, že nejde jen o změny v oblasti mobilních zařízení, ale také o transformaci na úrovni vedení firmy, jejího provozního modelu, získávání a zpracování informací a náboru pracovníků,“ okomentoval Zdeněk Panec, specialista na oblast bankovnictví v SAP ČR.

Jerry Silva, ředitel výzkumu IDC Financial Insights, dodal: „Nově vzniklá role CDO je klíčová k tomu, aby se digitální transformace hluboce zakořenila do strategie banky. Tato pozice by se měla soustředit na sladění technologických procesů a různých částí organizace s jedním společným cílem, kterým je větší zapojení a udržení zákazníků.“

Studie zjistila, že banky, které prošly úspěšnou digitální transformací, mají společné vlastnosti. Mezi ty patří silná angažovanost zaměstnanců vedoucí k efektivní spolupráci, digitalizace včetně analytiky a adoptování rychle se přizpůsobujících technologií a ochota k partnerství s externími dodavateli, jako jsou startupy nebo dodavatelé technologických řešení. Kompletní studie je dostupná zde.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist