Zatímco podle údajů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) činil vloni obrat českého ecommerce sektoru 115 miliard korun, o 17 % více než předchozí rok, obrat affiliate sítě VIVnetworks.com stoupl vloni o 68,4 %, tedy více než čtyřnásobně, z 1,17 miliardy korun v roce 2016 na 1,98 miliardy v roce 2017.

Největším a nejúspěšnějším českým a slovenským e-shopům přitom affiliate reklama generuje kolem 15 % obratu,“ říká Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com. „Rostoucí význam affiliate v ČR a SR dokládá růst všech důležitých ukazatelů - počtu partnerů, inzerentů i objemu prostředků, které do propagace přes affiliate investují.

Největší podíl na celkovém obratu trhu affiliate marketingu v ČR a SR mají internetové obchodní domy (33 %, růst o 36 %), následuje segment Krása (24 %, růst o 40 %) a Móda (14 %, růst o 50 %). Nejvyšší meziroční nárůst měly vloni kategorie Domácnost a zahrada (227 %) a Zdraví a wellness (133 %).

Celkový obrat affiliate sítě VIVnetworks.com, zahrnující i další země regionu, stoupl v roce 2017 meziročně o 57 % na 2,35 miliardy korun. Zrealizovaných objednávek v síti VIVnetworks.com bylo celkem přes 1,4 milionu, tedy o 32 % než o rok dříve, přičemž průměrná hodnota objednávky stoupla ze 1385 Kč na 1648 Kč. Nejnižší průměrné objednávky byly vloni zaznamenány mezi únorem a květnem (pod 1600 Kč), naopak nejvyšší (nad 1700 Kč) od září do prosince. Nejvíce se na internetu přes affiliate reklamu v roce 2017 prodávalo v prosinci (16 % celoročního obratu), listopadu (14,6 %), říjnu (8,4 %) a v lednu (8,2 %), naopak nejméně v únoru (5,9 %).

Affiliate síť VIVnetworks.com je největším hráčem na českém a slovenském trhu. Jejích služeb využívá 360 inzerentů, kteří mohou své reklamy zobrazovat na portálech 8600 partnerů, publisherů, blogerů a youtuberů. V loňském roce celkový počet oslovených návštěvníků překročil 82 milionů a do sítě bylo zapojených více než 35 tisíc webových stránek. VIVnetworks.com v regionu CEE zastupuje světovou jedničku na poli affiliate reklamy, CJ by Conversant.

Affiliate marketing představuje na internetu nejefektivnější formu výkonnostní reklamy, funguje na principu provizí z realizovaných prodejů. Inzerent neplatí ani za zobrazování bannerů či textové reklamy, ani za prokliky, ale výhradně za zrealizované a uhrazené objednávky. Tato forma propagace na internetu je nejpopulárnější v Severní Americe a v Západní Evropě, v ČR a SR zájem trvale roste, což dokazuje i skutečnost, že investice do affiliate marketingu v posledních letech výrazně převyšují růst místního ecommerce trhu.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist