Online pomocník odesílatelům i příjemcům zobrazí aktuální stav zásilky, adresu, datum a v některých případech i časové rozmezí pro doručování. Pokud si zákazník přeje doručit balík na jinou než uvedenou adresu, stačí o změnu chatbota jen požádat. Do budoucna plánuje DPD tuto funkci i pro svou síť výdejních míst Pickup. Průměrná doba konverzace s chatbotem trvá přibližně dvě minuty. 

Odesílateli umí například zjistit cenu přepravy, kde ji lze objednat bez registrace a jaká jsou omezení rozměrů a váhy. Příjemcům zásilek naopak předá informace ohledně dep a výdejních míst Pickup, případně poradí, jak na ně zásilku přesměrovat. V případě specifických dotazů je nasměruje na zákaznické oddělení. 

Jarda v DPD zastává velice důležité místo v oblasti péče o zákazníky. Dokáže si poradit s typickými dotazy zejména příjemců, které denně přicházejí. Tím pomáhá šetřit čas pracovníků v zákaznickém oddělení, kteří tak mají větší prostor věnovat se složitějším případům.

Chatbot ve firmách ještě stále nepatří mezi běžně využívané prostředky komunikace, což je škoda. Na jeho vývoji a nasazení pracovali čeští vývojáři několik měsíců. Rozhodli jsme se mu i proto dát typické české jméno a tím se ještě více přiblížit našim českým zákazníkům,” uvádí Miloš Malaník, generální ředitel a jednatel DPD CZ.

V současné době je chatbot zaveden v pěti zemích, kde DPD  Group působí. Společně s Českou republikou pomáhá zákazníkům ve Francii, Německu, Velké Británii a Irsku. V průběhu příštího roku by mělo dojít k jeho implementaci do všech evropských zemí, kde DPD Group poskytuje své služby. 

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist