Andrej Babiš je zvyklý, že dostane vše. Pokud se mu něco nedaří, není to jeho chyba. Ve svém volném čase nejraději rozdává lidem koblihy, ke členství v KSČ ho donutila máma a udával pouze té „hodné StB“. Je tohle náš budoucí premiér?

Podle aktuálního celostátního volebního modelu TNS Aisa pro Českou televizi by ANO 2011 obsadilo druhé místo hned za ČSSD s 12,5 procenty hlasů. Nepoliticky politický projekt Andreje Babiše tak úspěšně vysává voliče Věcí veřejných z roku 2010 a další nespokojené napříč stranami.

Člověk může mít miliard, kolik chce, ale bez veřejně známých tváří mu budou k ničemu. Užitečným idiotem číslo jedna se pro Babiše stal Martin Stropnický. Bojuje za naše děti, i když jeho syn Matěj kandiduje raději za Stranu zelených v Praze. Sám se přitom uchýlil na jižní Moravu. Jaké evangelium tam chce kázat, nikdo neví.

Druhým Babišovým nástrojem je Martin Komárek. Bývalý politický komentátor, který skončí stejně neslavně jako Radek John. Geniální je v jeho případě pouze fakt, že si udržuje „konstantní“ názory. Před dvěma lety označil Babiše za prskajícího Pepu z hospody a dnes mu kryje záda.

Vodňanské kuře volí ANO

Babiš je pokračovatelem klausovského stylu české politiky. Co není explicitně zakázáno zákonem, je dovoleno, i když je to svinstvo. Za normalizace patřil totiž mezi kariérní komunisty, jejichž jediným cílem bylo získat peníze a vliv.

Za celou porevoluční éru se Babiš neúčastnil kampaní na produkty svých společností. Najednou prodává osobně Jaromíru Jágrovi šťavnatá kuřata, což je oxymorón. Pravděpodobně tak obchází zákon o rozhlasovém a televizním vysílání, který zakazuje politickou reklamu na obrazovkách mimo předvolební sekvenci spotů všech stran na České televizi.

Co se naučil za socialismu, dělá i dnes. Přechytračuje stát, aby dosáhl svého cíle. Své členství v KSČ zdůvodnil jako skutečný státník. Donutila ho k tomu máma a máma má vždycky pravdu. Tento člověk by chtěl vést Českou republiku.

Budeme méně (!) krást

Jan Kraus ve své talk show upozornil Babiše na krásné heslo z jeho volební kampaně: „Budeme méně krást.“ Jediná věta shrnuje podstatu tohoto hnutí: Nebuďte naivní, budeme samozřejmě krást, ale ne jako oni, protože my makáme.

Poté Babiš galantně shodil vinu na svou asistentku a na tiskárnu. Ostatně stejným způsobem také podniká. Mezi jeho největší schopnosti patří delegování strachu uvnitř vlastního podunajského impéria, kterou přenesl také do svého politického hnutí ANO 2011.

Babišova parta se samozřejmě dostane do sněmovny, ale při prvním důležitém hlasování, například o výši daní, se rozpadne ještě rychleji než Věci veřejné. A věčně nezávislý Jiří Zlatuška dlouho nevydrží poslouchat pokyny svého nadřízeného. Pro politickou kulturu v České republice proto bude po volbách nejdůležitější, aby se zesměšnili co nejdříve.

Babiš ekonomicky ovlivňuje podstatnou část republiky, zaměstnává téměř třicet tisíc lidí a ovládá vydavatelství MAFRA. Bude prosazovat ve sněmovně zájem občanů, svých voličů, svůj zájem, nebo zájem svého Agrofert holdingu? Odpovězte si na tuto otázku, než půjdete volit.