Majitel a CEO společnosti KARA Michal Mička angažoval Jana Černého, šestadvacetiletého enfant terrible české streetové módy, do nové role. „Jan patří k nejtalentovanějším designérům naší scény. Zapadá dokonale do vize, kterou s KAROU plánujeme. Chceme oslovit mladší publikum, více se orientovat na kožené doplňky a vytvořit značce novou identitu.“

Jana Černého si letos všimla i česká edice časopisu Forbes a zařadila ho do svého žebříčku úspěšných a talentovaných neboli 30 pod 30. Nadějný návrhář se na české módní scéně etabloval výraznou pánskou streetovou módou. Denimové bundy, psychedelické kožešiny a rekonstruované džíny jsou ikonickými kousky pánského šatníku, jimiž se Jan zaobíral ve svých autorských kolekcích. Jeho první, ještě studentská přehlídka, byla ovlivněna seriálem HBO Pustina. Předloni v kolekci Egotrip představil módní autobazar na Letenské pláni a loni veřejnost uchvátily jeho péřové a džínové bundy inspirované grafikami a malbami Vladimíra Boudníka. Po jeho tričkách prahnou nejen teenageři, kteří nutně potřebují trendy módu, ale jeho designy rovněž nosí osobnosti jako hudební producent Jakub Strach alias NobodyListen nebo supermodelka Karolína Kurková. Oblečení od Jana Černého se objevuje v editorialech tuzemských módních časopisů Vogue, Elle, Harper’s Bazaar nebo Dolce Vita. Už jeho první přehlídka neunikla hledačům talentů z italské mutace Vogue. 

Jan ve svých návrzích rád sází na autentičnost a jedinečnost oděvů a doplňků. Detaily, jako jsou visačky u oblečení, nechává vyplouvat na povrch a lisovaný odpad u gumových podrážek upgradoval na módní status. Jeho transformovaný model bot Prestige se stal „must-have“ všech teenagerů. Rok 2019 se pak v Janově kariérním životě odehrával pod taktovkou slavného designéra Virgila Abloha. Francouzský módní dům Louis Vuitton v čele s Virgilem angažoval mladého návrháře na půlroční stáž. Jan v Paříži spoluvytvářel pánskou kolekci pro sezonu jaro/léto 2020. 

O KAŘE se Jan Černý nebojí mluvit s pokorou a v superlativech. „Vnímám ji jako značku, která má v Česku i na Slovensku dlouholetou tradici i velký prodejní zásah (kolem 50 obchodů). Můj vlastní brand je na rozdíl od KARY okrajovější, svými designy tak mohu nyní mohu zasáhnout větší a rozmanitější publikum. Nastal ten správný čas na rebranding, a to i díky novému logu. Postupně posouvám celkový vizuální koncept značky, snažíme se o zajímavější focení a lokace. Chci z KARY vytvořit minimálně moderní evropskou značku a nebojím se říct i světovou. Je to pro mě výzva.“

Mohlo by se zdát, že kůže/kožešiny a ochrana planety nebudou zapadat do nejnovějšího trendu udržitelnosti, ale je to právě KARA a její produkty, které díky své kvalitě vydrží i několik desítek let. V továrnách se předávají hodnoty a kvalita zpracování výrobků z generace na generaci. I Jan Černý si na začátku pokládal otázku typu: Je možné skloubit kůži a udržitelnost? Je práce s koženými materiály udržitelná? „Osobně si myslím, že důležité jsou informace. Musíte vědět, odkud kožešina pochází, a zda se se zvířaty dobře zachází. Právě proto je pro mě kůže nejvíce udržitelný materiál a mým největším cílem v KAŘE je vytvořit nadčasové kusy dámského i pánského šatníku. Kožená bunda by se v rodině měla dědit z matky na dceru a z otce na syna.“