Ředitelka hypermarketu Ostrava Futurum Andrea Marková nastoupila do Tesco Stores ČR v roce 1999. Za sebou měla mateřskou a rodičovskou dovolenou, každá koruna se hodila, přijala tedy místo prodavačky pultového prodeje v nové provozovně v Ostravě Třebovicích.
Nechtěla ovšem jen pasivně prodávat. Byla tedy zařazena do interního rozvojového programu Vedoucí úseku a po dvou letech dostala příležitost vést oddělení lahůdek v novém hypermarketu v Ostravě Hrabové.
"Oddělení čerstvých potraviny mě přitahovalo nejvíce," netají se zájmem a dodává: "Proto jsem se přihlásila do výběrového řízení na pozici obchodní manažerky a měla jsem úspěch. A to i díky z mého pohledu dokonale propracovanému systému školení měkkých a tvrdých dovedností nezbytných pro danou řídicí úroveň a také díky mému plánu osobního rozvoje."
Absolvovala další vzdělávací stupeň a získala teoretické znalosti, které nyní mohla využít v praxi. A protože ráda poznávala vše nové, vypomáhala na otevíraných prodejnách, kde už mohla sama předávat zkušenosti a současně čerpat poznatky. "V hypermarketu jsem poté i já zaučovala nové manažery čerstvých potravin podle tréninkového plánu a jejich individuálních rozvojových potřeb."
Využila jsem příležitosti
Tesco převzalo řetězec Carrefour a Andrea Marková vycítila možnost pokročit v rozšiřování obzorů. Podílela se proto na stabilizaci pracovního týmu integrovaného Tesco Ostrava Futurum. Nadřízení jí pomáhali v dalším osobním rozvoji a při postupu na vyšší stupeň odbornosti.
"Vše, co jsem se dosud naučila, jsem soustředila na to, abych se mohla zúčastnit intenzivního rozvojového programu Ředitel." Podařilo se a důkladný trénink ji připravil tak, aby mohla vykonávat práci ředitele hypermarketu.
Andrea Marková neváhala: "Využila jsem příležitosti a kývla na nabídku vést jeden z menších hypermarketů v Kopřivnici. Tam jsem poznala, jak důležitá je každodenní práce s lidmi, vyhledávání talentů a systematická péče o ně. Podstatná pro mě byla také zpětná vazba od mé nadřízené, která mi dokázala poradit, byla mi oporou a profesním vzorem."
Zhruba po dvou letech působení v Kopřivnici dostala nabídku na ředitelskou pozici v ostravském Tesco Futurum. Pro Andreu to byla další hozená rukavice, kterou s chutí zvedla: "Tento obchod je mou srdeční záležitostí. Je v blízkosti mého bydliště, také proto jsem příliš dlouho neváhala a nabídku přijala. Znamenalo to vrátit se na obchod, kde jsem již působila, jen na jinou pozici a do jiného kolektivu. Ten se za tu dobu částečně obměnil.
Obchod prošel velkou přestavbou a má skvělé výsledky. Hlavně mě těší, že cítím, že mí zaměstnanci jsou zde spokojení, a panuje tu klidná a pohodová atmosféra."
Do práce chodím ráda
Nová ředitelka si svým pozitivním přístupem a myšlením brzy dokázala získat nejen manažery ve "svém" obchodě, ale i vedoucí jednotlivých úseků a prodavače. Svou vlastní spokojenost neskrývá:
"Do práce chodím velice ráda, každý den je jiný, denně se stále učím, ale nejvíce jsem se poučila ze svých chyb, kterých se v budoucnu budu snažit vyvarovat. Za základ úspěchu pokládám pozitivní náladu, chuť pracovat a získávat nové zkušenosti. Jako ředitelka se snažím potenciál v našich zaměstnancích a dále ho rozvíjet.
Všem svým zaměstnancům chci poskytovat maximální pozornost a péči a nabízet jim minimálně takové příležitosti, jaké jsem dostala já."
Rozvojové programy společnosti Tesco
Interní rozvojové programy: Zaměřují se na stávající zaměstnance, kteří působí na různých pracovních úrovních. Programy jsou zaměřeny na prohloubení stávajících znalostí a získání potřebných dovedností pro zvládnutí další role ve společnosti, prostřednictvím systému školení šitých na míru. Jde například o program "Vedoucí úseku", "Manažer" nebo "Ředitel provozovny".
Rozvojový program pro absolventy VŠ: Jedná se o roční rozvojový program pro čerstvé absolventy VŠ, který je obohacený o velké množství rozvojových aktivit a školení s cílem připravit talentované absolventy na řídicí pozice ve společnosti.
Rozvojové nástroje
Development centrum: Jde o rozvojovou metodiku, jejímž cílem je zjistit rozvojové potřeby a potenciál zaměstnanců. Takto získané informace jsou použity k nastavení individuálního rozvojového plánu.
Plán osobního rozvoje: Představuje nástroj, který umožňuje zaměstnancům identifikovat jejich individuální rozvojové potřeby, a tudíž správně nasměrovat úsilí jejich vzdělávání. Plán nabízí různá školení, práci na projektech, stínování pozice kolegy či nadřízeného apod.
Vyšlo v příloze HN Kariéra&vzdělávání.
od začátku roku máme trochu "nudu" v žebříčku o Hráče týdne. Malkins slaví 4x za sebou, za což mu děkuji a gratuluji, ale zároven vyzývám nás ostatní, abychom ho zkusili občas překonat. I když při jeho výkonech 252,77 b., 319,93 b. a 217,35 b. to nebude snadné. A jak jsme si v minulých 3 týdnech vedli my ostatní?
Udatné kuře (151,8 b., 166,98 b. a 144,44 b.) si vedl skvěle, ale na útočníka týdne to nestačilo. Tím se po 3x stal Miki8 s výsledky 201,4 b., 180 b. a 170,6 b.
V záloze si za Malkinsem slušně vedeme 3 hráči: já (118,02 b., 229,14 b., 192,94 b.), Charlin (166,25 b., 190,5 b., 141,25 b.) a Bzinx (155,25 b., 110,5 b. a 104,25 b.), ale na Malkinse to prostě nestačilo. V minulém týdnu sice nejvíce bodů získala PrinceznaCorny2, a to 269,07 b., ale nepokryla tím, ani ztrátu z prvního letošního týdne (-398,46 b.). V obraně si nejlépe vedla Danielka17 (128,34 b., 98,44 b. a 156,63 b.) Skob zíkala 77,5 b., 100,5 b. a 29,25 b.) a Sofo bohužel v součtu hodně ztratil (-1748,65 b., 21,9 b. a 19,6 b.). A v bráně jsme žel od začátku roku moc neposílili: Gab (9,25 b., 12 b. a 8,5 b.). Ve druhé lize jsme elita, ale musíme občas prohrát, abychom se nedostali do ligy první. Tam bychom totiž dostali na zadek. A to žel bude platit do doby, než výrazně posílíme jako celek. Takže díky těm, co tolik makají a doufám, že ostatní alespo troc
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist