Citibank dlouhodobě na českém trhu rozvíjí svoji nabídku kreditních karet, nyní jich má ve svém portfoliu 12. Letos by k nim měly přibýt další "partnerské".
Ředitelka retailového bankovnictví Veronika Špaňárová také tvrdí, že v oblasti prémiového bankovnictví Citibank vnímá také rostoucí význam devizových obchodů.
Češi platí kartou na webu stále častěji, je tu více příležitostí i důvěry v zabezpečení - čtěte ZDE
Největší iniciativy žádající navrácení poplatků za vedení úvěrových účtů spojily síly - čtěte ZDE
Co má pro své klienty Citibank připraveno na letošní rok?
Letos bychom rádi dále rozšiřovali množství výhod, které se vztahují k našim kartám. Nyní nabízíme 12 typů kreditních karet, jsou zaměřeny i na různé oblasti (partnerství s Billa, O2, ČSA, Shell atp.). Na českém trhu vidíme další možnosti podobné spolupráce, plánujeme vstoupit do nových oblastí.
Jakých?
To zatím nemohu prozradit. Jen naznačím, že například nyní vyjednáváme o spolupráci s dalším městským dopravním podnikem.
A v prémiovém bankovnictví?
Oblast investic. Chceme nabídnout klientovi co nejvíce variant, jak "pracovat" se svým portfoliem. A to například v devizových (FX) obchodech. Význam FX obchodů pro naše klienty roste. Víme to na základě komunikace s klienty v systému Citi Planner (určení investičního chování, horizontu klienta).
Jak byste zhodnotila rok 2012 z hlediska Citibank?
Pro nás se jednalo o výrazný a úspěšný rok. A to v obou našich klíčových segentech – kreditní karty i prémiové bankovnictví Citigold. Zavedli jsme novou kreditní kartu Citi Billa, multifunkční kartu s dopravní aplikací Citi OpusCard ve spolupráci s Libereckým krajem. Více jsme zpřístupnili klientům také bezkontaktní technologie. Zde vidíme silný trend, nyní se zaměřujeme na oblast bezkontaktních nálepek.
V oblasti prémiového bankovnictví pro nás byla významná oblast investování, zhodnocování portfolia našich klientů. Jednalo se o přirozenou reakci na snižující se úrokové sazby v ČR. Rozšířili jsme nabídku v podílových fondech, strukturovaných dluhopisech. Snažili jsme se vymyslet alternativy, které bychom mohli nabídnout klientovi, který má zájem o aktivní správu svých prostředků.
Pro klienty, kteří často platí do zahraničí, jsme zavedli službu Citi Global Transfer. Tedy platby mezi Citibank v ČR a zahraničí v reálném čase. Dostupné v 35 zemích světa.
Mají klienti vzhledem k dřívější "nejisté" situaci na trzích zájem o produkty/investice s přídomkem "garantovaný"?
Klienti si začínají uvědomovat význam diverzifikace portfolia. Máme klienty, kteří preferují i garantované investice.
Jak vnímáte souboj některých bank v podobě nabídky vyšších úrokových sazeb na spořicích účtech?
Spořicí účet je jen jednou z položek, které by měl klient zvažovat při rozhodování o umístění svých prostředků. Naší nabídkou produktů a služeb chceme podpořit aktivní klienty.
Češi historicky vnímají kreditní kartu spíše s obavami, případně jen jako "zálohu". Nastává v tomto nějaký posun?
Snižuje se průměrná výše jedné transakce kreditní kartou. Z toho lze usuzovat, že karty jsou častěji používané. Objem vyplacených výhod na kreditních kartách našim klientům se také meziročně zvýšil, což svědčí o stále vyšší četnosti, s níž kreditní karty využívají.
Zvyšuje se s počtem vydaných kreditek také počet klientů, kteří mají problémy kreditky splácet?
Portfolio klientů kreditních karet máme velmi stabilní. Drtivá většina klientů nemá problémy. Je to dáno i procesem posuzování žádostí o vydání karty, principem odpovědného financování. Dlouhodobě se nám podíl klientů s problémy s kreditní kartou dokonce snižuje.
Čím si to vysvětlujete?
Aktivně se zapojujeme v projektech a diskusích na téma zodpovědné finanční chování. Veřejnost je nyní vzdělávána a vzdělána více, než před lety.
Kam míří využití bezkontaktní technologie?
Trend jde od čipových karet přes bezkontaktní karty k bezkontaktním nálepkám. Věřím, že celý vývoj dorazí až ke značnému rozšíření bezkontaktních plateb mobilním telefonem. Nyní se zaměřujeme na bezkontaktní nálepky, je to jednoduchý způsob, jak klientovi platbu přiblížit. Nevyžaduje to navíc žádnou technickou vybavenost.
Jsou malé/nové banky konkurencí pro Citibank?
Malé/nové banky reagují velmi pružně. Mají svoji nabídku nastavenou pro určité portfolio klientů. Za Citibank mohu zmínit, že naše portfolio klientů je stabilní, dokonce rostoucí.
Může se v ČR uživit tolik bank?
Záleží na jejich cílech a obchodních modelech, nákladovosti jejich provozu. Není to o počtu bank.
Chcete se nějak vyjádřit k současnému "boji" některých iniciativ proti účtování poplatků za vedení úvěrových účtů?
Třeba v případě Citibank nabízíme konsolidaci úvěrů, kde žádný poplatek za správu splátkového účtu není. V našich klasických úvěrových produktech plánujeme v průběhu března předělat nabídku, nepočítáme s budoucí existencí nějakého poplatku. Nejsme si však vědomi, že bychom porušovali jakékoliv smluvní vztahy s klienty.
Zaujal vás v poslední době nějaký trend?
Bezkontaktní platby. Je to další krok směrem k pohodlí klienta. Jde to napříč všemi typy bankovnictví. Lidé také chtějí stále více ovládat svůj osobní účet a produkty. Vnímáme nárůst četnosti obsluhy osobního bankovnictví prostřednictvím internetu, telefonu, chytrých mobilních telefonů. Reagujeme na to v segmentu osobního bankovnictví třeba tím, že naši bankéři jsou schopni kdykoliv a kamkoliv za klientem dojet.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist