Můžete přiblížit způsob práce a řízení OKI v Česku?

Miroslav Tyburec

generální ředitel OKI Systems pro ČR, SR a Maďarsko a regionální víceprezident OKI Europe pro CEE region

V porovnání s konkurenty jsme v Česku menší co do počtu lidí a máme i jednodušší organizační strukturu a procesy. Není to nic složitého - snažíme se naslouchat zákazníkům, jsme s nimi v úzkém kontaktu a na zpětnou vazbu jsme schopni rychle reagovat. Já osobně jsem se v OKI vždy soustřeďoval především na to, abych dostál svěřené odpovědnosti a důvěře. V malém kolektivu se nikdo neschová a dobrá souhra s kolegy vede k tomu, že firma prosperuje a jde nahoru.

Odlišuje se řízení OKI nějak tím, že jde původně o japonskou společnost?

OKI je původně japonská společnost, dnes s globální působností, proto se ve své pozici často setkávám s Japonci, jejichž trochu odlišná mentalita se projevuje i ve firemním prostředí. Jsou na naše poměry vždy velmi slušní a to samé očekávají od ostatních. Například odlišné názory je proto třeba prezentovat přiměřeně citlivě a s vysokou mírou empatie. Japonští manažeři jsou ve svých postojích pevní a názory nemění tak často, takže i přesvědčování ke změně trvá déle a je třeba být vytrvalý a mít vše dobře podložené a zdůvodněné. S novým celosvětovým vedením OKI se společnost stává více multikulturní, globalizuje se, otevírá se i jiným vlivům a regiony jsou spolu ve větším kontaktu, než tomu bylo v minulosti.

Jaké trendy budou v nejbližší budoucnosti ovlivňovat kancelářský tisk?

V uplynulých letech došlo k rychlému růstu možností přístupu k informacím. Objem dat, který firmy získávají, se zvýšil mezi lety 2010 a 2015 šestkrát a růst bude pokračovat podobným tempem. Výzvou je, aby nashromážděné informace dávaly smysl a jejich zpracování probíhalo cenově a časově efektivně. Dalším trendem je vyhodnocování provozních nákladů souvisejících s tiskem a hledání způsobů, jak své činnosti zjednodušit. S tím souvisí nástup chytrých multifunkčních zařízení, který je pro kanceláře podobnou změnou, jako byl přechod z běžných mobilů na smartphony. Snadno se ovládají pomocí dotykového displeje a aplikace v nich hrají stále větší roli. Funkce, které jsme dříve znali jen z velkých A3 chodbových kopírek, dnes zvládnou i malé multifunkce formátu A4.

Jaké jsou reálné přínosy těchto chytrých multifunkcí pro podniky a firmy?

Chytré multifunkční tiskárny mění pracovní postupy s dokumenty. Pokud mají uživatelé přístup ke skenerům, které jsou součástí multifunkce, velkou výhodou je například rychlý převod papírových dokumentů do archivačního formátu PDF/A s možností fulltextového vyhledávání. Systematické ukládání souborů do definovaných úložišť a snadný přístup k informacím vedou ke zjednodušení práce a k úspoře času. Tisková zařízení mohou ve firmě automatizovat zavedené postupy a zajistit nárůst produktivity práce rychleji a levněji než například nasazení náročného podnikového informačního systému. OKI se svými chytrými multifunkcemi chce být lídrem této změny, s čímž souvisí i přenos špičkových technologií do malých A4 multifunkcí. Do formátu, ve kterém se produkuje více než 95 procent kancelářského tisku.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist