Miroslav Tyburec, ředitel zastoupení japonského výrobce tiskáren a multifunkcí Oki pro Česko a Slovensko, poukazuje dále na možnosti využití papírové komunikace v marketingu a elektronických dokumentů v administrativě.
Proč si myslíte, že v marketingu je stále prostor pro využití papírové komunikace?
Důležitou roli hraje zvyk na práci s papírovými dokumenty. Díky poměrně rychlému nástupu digitalizace vytváříme stále více dokumentů, které se dostávají k více příjemcům, a zároveň i více stránek tiskneme. Podle průzkumu společnosti Radicati trvale roste množství posílaných e-mailů, zatímco v roce 2015 to bylo 205 miliard zpráv denně, v roce 2019 to bude už 246 miliard. Ruku v ruce s tím se snižuje pozornost, kterou takovým informacím věnujeme, tím mám na mysli především marketingovou komunikaci. Tištěné dokumenty si přitom uchovávají výhodu v cca o třetinu větším zapamatování si informací. Téměř dvojnásobnou pozornost věnují lidé také tištěným letákům v porovnání s těmi elektronickými. V důležitých oblastech se prosazuje personalizace tištěných materiálů s využitím barev, což přispívá k vyšší efektivitě v porovnání s masovým e-mailingovým marketingem. Takováto tištěná komunikace navíc stojí méně než kdy v minulosti.
Na druhou stranu je trendem, že by společnosti měly více pracovat s elektronickými dokumenty.
Ve vnitřních procesech jednoznačně. Plně bezpapírová kancelář není v současné době příliš reálná ani příliš žádoucí. Jde ale o rozumný směr především z hlediska modernizace zastaralých procesů, archivace a vyhledávání zpracovaných informací. Prvním krokem, který již řada firem absolvovala, je snaha o snížení nebo zastavení růstu spotřeby papíru a nákladů na tisk. Dalším efektivním krokem je skenování příchozích papírových dokumentů a jejich převod do plnohodnotné elektronické podoby. A právě zde přicházejí ke slovu tzv. chytré multifunkční tiskárny.
Takových tržeb dosáhla ve fiskálním roce 2016 společnost Oki Systems v České republice a na Slovensku.
Co umí navíc zmiňované chytré tiskárny oproti obyčejným?
Je to podobný rozdíl jako mezi obyčejným mobilem a smartphonem. Moderní multifunkce jsou mnohem výkonnější a umí toho více než starší modely. Využívají tiskové aplikace a vznikl z nich jakýsi obousměrný hub pro práci s dokumenty - nejde už jen o pouhý tisk či kopírování, ale také o automatické skenování s OCR, napojení na systémy pro správu obsahu a další zpracování těchto informací. Vše navíc s intuitivním ovládáním na velkém dotykovém displeji.
je generálním ředitelem Oki Systems pro ČR a SR a regionálním viceprezidentem Oki Europe pro CEE region. V Oki Systems působí od roku 1995. Vystudoval VŠE, obor ekonomika průmyslu.
Možnosti dříve obvyklé jen u nákladných DMS řešení se tak zpřístupňují i malým a středním firmám. Jsou variantou pro ty, kteří si nemohou dovolit náročná řešení pro velké korporace, ale přesto chtějí dosáhnout zlepšení při práci s dokumenty a také snížit náklady.
Jak se v ČR daří prodeji kancelářských tiskáren v době všudypřítomných displejů?
V posledním fiskálním roce, který skončil v březnu, jsme v České republice a na Slovensku utržili 614 milionů korun. Z hlediska produktů je značka Oki dlouhodobě nejpopulárnější v segmentu profesionálních kancelářských tiskáren a multifunkcí, kde patříme mezi tři hlavní dodavatele na trhu.
Rozhovor byl publikován v ICT revue 6/2017.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist