Informační systémy firmy Unicorn se úspěšně uplatňují v mnoha oblastech businessu. Jde zejména o bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikace, energetiku, průmysl, obchod i veřejný sektor. Mezi naše klienty patří jak nejvýznamnější společnosti v daném segmentu a lídři trhu, tak střední a malé společnosti, které úspěšně ve svém oboru trh teprve dobývají.

Business požadavky, rozpočet, IT prostředí

 Při realizaci řešení vychází Unicorn z požadavků a potřeb plynoucích z business procesů, které mají být výsledným IT řešením podpořeny nebo (případně) automatizovány. Dalším podstatným vstupem pro návrh optimálního IT řešení je rozpočet, který je klient připraven investovat do získání požadovaných IT funkčností. Třetím důležitým vstupem jsou informace o IT strategii a o standardech klienta. Na základě těchto vstupních informací navrhujeme IT řešení s využitím dostupných a vhodných balíkových řešení, vývojových platforem a databází. Při návrhu řešení Unicorn vybírá nejvhodnější technologie a řešení z pohledu zákazníka. Při výběru postupujeme striktně nezávisle, avšak využíváme dlouhodobých zkušeností a spolupráce s technologickými partnery, jako jsou Microsoft, Oracle, HP, IBM, SAS a další.

Rozsáhlé informační systémy

 Na základě těchto vstupních informací vytváříme rozsáhlé informační systémy na míru, které např. zajišťují poskytování spotřebitelských úvěrů, řízení energetických přenosových soustav nebo výběr 1/3 příjmů státní pokladny České republiky. Námi vytvořená řešení obstojí v konkurenci největších evropských IT firem. To nejlépe dokládá ocenění European IT Excellence Awards 2012, které jsme získali za CTDS (Common Tool for Data Exchange and Security Assessment), systém sdružující informace o plánech evropských provozovatelů přenosových soustav, kteří zajišťují dodávky elektřiny pro 170 milionů obyvatel Evropy.

Software as a Service

V jiných případech doporučíme a nasadíme klientovi řešení postavené na principu SaaS (Software as a Service). Tady jsou typickým reprezentantem řešení postavená na bázi Unicorn Universe pro podporu řízení, sdílení informací, a hlavně spolupráce. Na jednom místě dokážete komunikovat s obchodními partnery, sdílet potřebné informace s kolegy nebo plánovat akce s přáteli. Jejími prioritami jsou přitom maximální dostupnost, bezpečnost a ochrana svěřených dat. Metodika Unicorn Enterprise System Powered Company pro řízení všech podnikových procesů s přímou podporou korporátního informačního systému vybudovaného nad platformou Unicorn Enterprise System zjednodušuje nasazení Unicorn Universe.Unicorn Universe využívají nejen velké firmy, jako jsou Telefónica O2, státní instituce, ale také střední a menší firmy a zájmová sdružení, školy, umělecké soubory a řada dalších.

Přebíráme IT řešení svých klientů, která nefungují, jak mají

 Pro své klienty vytváříme nejen nová IT řešení, ale přebíráme i jejich stávající řešení, která nefungují, jak mají. Zjistíme, v čem je problém, ten odstraníme a postaráme se o řádné fungování. Zajistíme také nasazení nových funkčností podle aktuálních potřeb a požadavků. To vše s garancí funkčního IT řešení ve stanoveném čase a rozpočtu. Ukazujeme tak svým klientům cestu k efektivnímu využívání IT, které jim umožní dělat to, co umí a co je baví.

03 Vstupni pozadavky na navrh IS s okrajemSoftware dělají lidé pro lidi

 Informační systémy dělají lidé pro lidi, ale při návrhu uživatelského rozhraní těchto informačních systémů na jejich uživatele nebývalo vždy myšleno. V Unicornu vyvíjíme systémy, které řídí kritické procesy, jako jsou rozvody energie pro celé státy. Jindy spravují obrovská množství dat, kde platí nulová tolerance k chybám. Víme přitom, že výsledná efektivita nezávisí pouze na dokonalé funkčnosti systému, ale i na souhře s jeho obsluhou. A to jsou lidé. S jejich limitovaným vnímáním, proměnlivou pozorností, návyky a i pocity.

User Experience (UX) proto považujeme za nedílnou a významnou součást vývoje svých softwarových řešení. Jde o multidisciplinární oblast, kde do čistě funkčních a technologických charakteristik vstupuje design, psychologie a ergonomie. Proto disponujeme jak specializovanými pracovišti, tak odborníky například na interakční a informační architekturu, design rozhraní nebo specialisty na texty.

Aplikace UX našimi specialisty pomáhá také našim klientům optimalizovat stávající pracovní postupy a rozhraní informačních systémů. Vytváří se tak srozumitelnější a intuitivnější rozhraní pro jejich uživatele, ať již se jedná o klienty, nebo vlastní zaměstnance. Zrychlí se tak obsluha klientů, sníží nároky na vlastní pracovníky a zkrátí čas na jejich zaškolení.

Máme rádi vysokou přidanou hodnotu

 V Unicornu největší přidanou hodnotu pro naše klienty vidíme v případech, kdy IT řešení realizujeme formou fix-time fix-price nebo formou Software as a Service. Realizací řešení fix-time fix-price rozumíme dodávku IT řešení realizovanou v definované kvalitě, rozsahu, termínu a za stanovenou cenu, to vše při poskytnutí domluvené součinnosti klienta. Při této formě dodávky přebíráme veškerá rizika softwarového vývoje, a výrazně tak snižujeme rizika odběratele. Patří sem poskytování služeb v oblasti servisu a provozu IT řešení na základě definovaného SLA (Service Level Agreement).

Pořízením IT řešení formou Software as a Service zákazník získává IT funkcionalitu bez přímé investice do infrastruktury nebo vývoje. Vlastníkem finálního produktu zůstává dodavatel, klient si informační systém pronajímá jako službu, je ale výhradním vlastníkem uživatelských dat. Systém běží na infrastruktuře dodavatele, který zajišťuje i jeho provoz, servis a podporu. Klientovi tak postačí počítač s připojením na internet. Poskytovanou službou ani nemusí být nutně software, ale například služby helpdesku. Je možno používat i obecnější pojem Solution as a Service (řešení jako služba).

Řada našich klientů také využívá Team Leasing, tj. dodávku kompletně sestaveného týmu IT profesionálů pro daný projekt. Nejde tedy o pouhé outsourcování pracovníků, u poskytovaných týmů garantujeme požadované znalosti, kapacitu týmu a jeho schopnost pracovat v prostředí klienta a dle jeho standardů. Prostřednictvím Team Leasingu lze řešit výkyvy v potřebném objemu prováděných prací nebo dynamicky měnit potřebné specializace v týmu.

Dlouhodobá spolupráce
V Unicornu máme klienty, pro které kontinuálně pracujeme více než 15 let. Převzali jsme do své správy řadu IT řešení vytvořených jinými IT firmami. IT řešení Unicornu zatím nikdo přebírat nemusel. Stavíme na dlouhodobé spolupráci a věříme, že se o IT řešení svých klientů staráme lépe, než je na trhu obvyklé, a děláme všechno pro to, aby tomu bylo tak i nadále.

Jan Jaroš, člen představenstva Unicorn a.s. a obchodní ředitel Unicorn Systems a.s.

 

UNICORN - More Than Software