Unicorn Universe (UU) poskytuje chytrá řešení pro podporu řízení, sdílení informací, a hlavně spolupráce – můžete organizovat firmu, osobní zájmy nebo jiné aktivity ze svého života. Budujeme na internetu prostor, kde snadno nabídnete svůj business ostatním. Na jednom místě dokážete komunikovat s obchodními partnery, sdílet potřebné informace s kolegy nebo plánovat společné akce s přáteli. Našimi prioritami jsou přitom maximální dostupnost, absolutní bezpečnost a ochrana svěřených dat.

Podnik jsou lidé, činnosti a produkty

 Správně fungující podnik je systém, kde každý svým dílem přispívá k dodávání přidané hodnoty pro zákazníka nebo minimalizaci rizik. Funguje tehdy, když všechny činnosti a výstupy jsou sladěné. Když každý dělá správnou věc a dělá ji správně. Když každá činnost probíhá v požadované kvalitě, kvantitě, termínu a rozpočtu. Například v podniku, jako je Unicorn, je třeba řídit přes tisíc lidí v několikaúrovňové hierarchii řízení. Statisíce výstupů a mezivýstupů. Miliony činností. To vůbec není jednoduchá úloha.

Každá organizace v Unicorn Universe má k dispozici Business Territory – prostor, kde jsou uloženy všechny její informace. Sama si řídí, kdo k nim má přístup, má k dispozici všechny funkce Unicorn Universe a využívá je dle aktuální potřeby. Jsme schopni podpořit fungování všech důležitých procesů, které v podniku probíhají, nebo se zaměřit na vybrané z nich. Umožňujeme podrobnější řízení činností, než je na trhu obvyklé. Poskytujeme unikátní metodiku pro řízení podniku (Unicorn Enterprise System Powered Company), která je postavena na nejlepších teoretických i praktických principech a zkušenostech a zároveň je přímo podpořena informačním systémem. Poskytujeme nástroj pro udržení pořádku, efektivní komunikaci a spolupráci. Vyzkoušeli jsme si, že 5% investice do podrobnějšího řízení se vrátí v podobě zvýšení výkonu minimálně o 30%.

Důležité je zdůraznit, že Business Territory není a nemá být pouze pro velké firmy, ale pro každého, kdo chce mít kontrolu nad svými aktivitami – na jejich rozsahu v tomto ohledu nezáleží. Malým a středním firmám, školám či zájmovým organizacím garantujeme stejnou kvalitu a dostupnost softwarové podpory, jakou si dříve mohly dovolit jen ty největší korporace.

Síla je v synergii

Ačkoli se technologie pro budování služby Unicorn Universe neustále vyvíjí, klíčové myšlenky zůstávají. Jejich správnost je ověřena mnohaletou praxí a jejich síla je ve vzájemné synergii. Každý informační systém, který v Unicorn Universe vytváříme a provozujeme, těží ze současného uplatnění cca 500 myšlenek. Každou z těchto myšlenek lze v jiných systémech s určitou dávkou tolerance nalézt. Nicméně pouze velmi obtížně nalezneme systém, který uplatňuje všechny myšlenky najednou. Nebo alespoň některou jejich významnou podmnožinu. Unicorn Universe se řídí pravidlem „Good enough“, ze všech "nezbytností" pro řízení činností v podniku a správu informací si pečlivě vyybíráme to nejlepší a nejpotřebnější a spojujeme do jednoho organicky fungujícího celku. Představte si, že vše máte pod kontrolou v jednom informačním systému – zákazníky, zaměstnance, smlouvy, obchodní případy, nabídky, jednání, služební auta, pracovní korespondenci, know-how... Sami zjistíte vše potřebné. Kdykoli se můžete podívat, kdo na čem pracuje a kdo mu to zadal či v jakém stavu jsou aktuální výstupy jeho práce. Vaše přístupová práva obvykle plynou z organizační struktury. Nemusíte se nikoho ptát, nikomu volat.

Základní principy

  • Každá důležitá informace je v systému

Pro řízení jsou nezbytné aktuální, správné a kompletní informace. Unicorn Universe je proto postaven tak, aby do systému bylo možné uložit prakticky každou informaci (text, soubor, strukturovaná data), sdílet ji a využívat pro řízení.

  • Každá informace je spojena se souvisejícími činnostmi

Řídící informace (co je třeba udělat) jsou vždy spojeny s věcnou informací (s čím se má pracovat). U každého úkolu je na první pohled zřejmé, čeho se týká.

  • Za každou informaci je někdo zodpovědný

Pro každou informaci existuje někdo, kdo je zodpovědný za její správnost. Je to jeden ze způsobů, jak zabránit zastarávání a neaktuálnosti informací v systému.

  • Lidé vystupují v systému v rolích

Je dobré oddělit lidi a jejich know-how, práva a zodpovědnost. Každý člověk zastává určitou pozici (roli) – v podniku i systému, která je zařazena do organizační struktury. Z té vyplývají jeho přístupová práva a zodpovědnost za dokumenty a úkoly. Výměnou člověka v roli se automaticky převádí všechna práva, zodpovědnost i rozpracované aktivity. To usnadňuje dynamické změny organizační struktury i zastupitelnost v případě nepřítomnosti nebo výměny.

  • Každý spolupracovník se dostane k informacím, které potřebuje, a nedostane se k těm, které nepotřebuje

Informace jsou v systému ukládány podle skutečné organizační struktury. Je to srozumitelné a transparentní. Organizační strukturu lze dynamicky měnit tak, jak to business vyžaduje. Z organizační struktury jsou odvozena základní přístupová práva, jejich nastavení je tak v plné kompetenci managementu podniku a nezávisí na libovůli IT administrátorů.

  • Všechno se vším může souviset

Realita je složitá a vzájemné vazby informací jsou důležité. Většina informačních systémů umí uložit pouze předem vyjmenované vztahy. V Unicorn Universe lze každou informaci provázat s jinou a s vazbami dále pracovat. V systému tak vzniká virtuální obraz skutečných vztahů v podniku.

  • Vše se dá automatizovat

Všechno, co lze v Business Territory udělat prostřednictvím uživatelského rozhraní, lze také automatizovat prostřednictvím skriptování a aplikačního programového rozhraní. Proto lze každý proces přizpůsobit přesně dle potřeby konkrétního zákazníka. Vytváří to také prostor pro implementační partnery, kteří na platformě Unicorn Universe připravují specializovaná oborová řešení, kombinující obecné vlastnosti Unicorn Universe s konkrétním věcným know-how.

  • Dostupnost odkudkoli kdykoli

Unicorn Universe je dostupný 24x7, stačí připojení k internetu. Dlouhodobě dosahujeme dostupnosti služby nad úrovní 99,9%. Funguje samozřejmě jak na počítačích s běžnými internetovými prohlížeči, tak na tabletech a mobilech.

  • Bezpečnost

O data klientů pečujeme s maximálním nasazením. Všechna jsou při uložení kryptována, jsou ukládána redundantně a zálohována do geograficky oddělených lokalit. Zákazník si může vybrat úroveň zabezpečení přístupu a kromě tradiční ochrany přístupovými hesly může zvolit nejvyšší zabezpečení pomocí USB tokenů nebo jednorázově generovaných hesel (OTP).

Díky těmto principům a vlastnostem je možné rychle a levně stavět informační systémy, které dobře podporují jak běžné, tak vysoce specializované procesy jednotlivých organizací. Tyto systémy jsou navíc díky provozu v cloudu k dispozici uživatelům okamžitě, bez dalších prodlev způsobených pořizováním hardwarové infrastruktury.

Unicorn Universe v roce 2012

Unicorn Universe v roce 2012 využívá již více než 250 organizací a 20 000 jednotlivců. Mezi uživateli jsou velké korporace, malé i střední firmy z různých oborů, školy, zájmové svazy i instituce státní správy a samosprávy. Staráme se o desítky terabajtů informací a provádíme více než 100 milionů operací každý den. A tato čísla neustále akcelerují vzhůru. Právem se tak můžeme považovat za největší cloudové řešení svého druhu v regionu střední Evropy.

David Kimr, člen představenstva Unicorn a.s. a ředitel Unicorn Universe a.s.

 

UNICORN - More Than Software